8 din 10 studenți își doresc o diplomă de licență pentru a obține un job mai bun în viitor

17/09/2014 11:00

Print pagePDF pageEmail page

studenti

   8 din 10 studenți își doresc o diplomă de licență pentru a obține un job mai bun în viitor. Așa arată studiul „Sodexo Universitary Lifestyle Survey„, ediția 2014, privind comportamentul academic și social al studenților.

   Acesta urmărește motivațiile în alegerea unei universități, presiunile financiare și sociale ale studenților, atitudinea acestora față de educația superioară, precum și așteptările pe care le au după absolvire.

   Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 2.000 de studenți în cadrul a peste 140 de universități din Marea Britanie. Aproximativ 6.000 de români studiau în cadrul universitățior din Marea Britanie în anul universitar 2013- 2014. 

   Studenții care urmează o facultate în Marea Britanie estimează că vor avea datorii financiare la momentul absolvirii. Aproape 1 din 5 studenți (17%) se așteaptă să acumuleze datorii pentru studii mai mari de 50.000 de euro. Îmbunătățirea șanselor de a obține un loc de muncă mai bun este motivul pentru care 76% dintre studenți urmează cursuri universitare, în timp ce 62% speră ca astfel să își asigure venituri mai mari.

  Pe de altă parte, a învăța reprezintă principala prioritate pentru majoritatea studenților înscriși în cadrul universităților din Marea Britanie. Aproape trei sferturi (74%) petrec zilnic între două și cinci ore la cursuri, seminarii și laboratoare și 72% alocă zilnic studiului individual între două și cinci ore. Aproximativ 18% petrec între șase și opt ore pe zi la cursuri, seminarii și laboratoare, dublu față de procentul înregistrat în urmă cu doi ani.

  Interesul crescut acordat studiului se reflectă și în diminuarea numărului de ore lucrate în regim part-time de studenți. Doar 36% spun că lucrează săptămânal între 11 și 20 de ore, comparativ cu 55% în 2004, în timp ce 53% lucrează mai puțin de 10 ore într-o săptămână, în creștere de la 36% în 2012.

 

Tags:

Comentează şi tu