Asociația CineCultura demareză un proiect de educație cinematografică

20/02/2017 17:56

Print pagePDF pageEmail page

   „Acțiune! Cercetare: o nouă metodologie europeană pentru cultură cinematografică” (AREM) este un proiect european ce își propune realizarea unei metodologii și găsirea unor instrumente comune prin care cultura cinematografică, ca tip de educație non-formală, să poată fi implementată în școlile din țările europene, în ciclul gimnazial. În proiect sunt implicate asociații din Italia, Croația, Slovenia și România.

   Proiectul, care se adresează elevilor cu vârsta între 10 și 14 ani, are ca punct de plecare conceptul de Film Literacy care definește un program de educație și cultură cinematografică ce îi ajută pe copii să înțeleagă faptul că filmul și transformarea textului în imagini au un sens; totodată, îi încurajează pe copii să vizioneze filme, dar îi și inspiră să creeze propriile filme.

   Obiectivul principal al proiectului este acela de a dezvolta o metodologie comună pentru activități de cultură cinematografică, bazată pe activități școlare care să fie adaptabile în diferite contexte. Proiectul va promova, de asemenea, înțelegerea reciprocă interculturală între cele 4 țări partenere prin utilizarea, ca instrument de cercetare, a unor filme despre problemele interculturale și a migrației în Europa, răspunzând, astfel, provocărilor lansate de către Comisia Europeană în ceea ce privește dezvoltarea educațională în Europa.

   În această primă etapă a proiectului, care este implementat în 4 școli, câte una pentru fiecare țară parteneră, 8 filme de scurtmetraj și un film de lungmetraj vor fi proiectate pentru copiii, părinți și profesori, în cadrul a 5 sesiuni de lucru, fiecare sesiune fiind formată dintr-o serie de trei laboratoare pe parcursul cărora elevii se vor familiariza noțiunile limbajului cinematografic și vor participa, totodată, la o serie de activități practice.

   În urma rezultatelor acestor sesiuni de lucru, comune pentru cele patru țări, se va  întocmi metodologia de predare, care va reprezenta baza dezvoltării, pe termen lung, a proiectului de predare a noțiunilor de cultură cinematografică pentru elevi.

   În România, proiectul se derulează la COLEGIUL NAȚIONAL „VICTOR BABEȘ”  din BUCUREȘTI, în perioada februarie – mai a.c.. Liceul a fost înființat în anul 1976 și a funcționat până în anul 1990 ca liceu sanitar, perioadă în care a pregătit cadre medii sanitare.  Din anul 1991, liceul a căpătat un profil teoretic și a făcut parte, alături de Școala Postliceală Sanitară (instituție vecină în incinta aceleiași curți), din Grupul Școlar „ Dr. Victor Babeș”.

   Din februarie 1999, liceul funcționează ca unitate de învățământ autonomă, sub denumirea de Liceul Teoretic „Victor Babeș”, având  specializările: științe ale naturii,   matematică-informatică, filologie. Începând cu anul școlar 1999-2000 există și clase de gimnaziu. În noiembrie 2006, prin Ordinul Ministrului Educației, a primit titulatura de Colegiul Național „Victor Babeș”, cu clasele V-XII, sub conducerea prof. Rodica Kirsteuer, în calitate de director.

   Invitați pentru a susține laboratoarele din cadrul acestui proiect sunt profesori de la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC): Radu Igaszag, Doru Nițescu, Mihai Orășanu, Oana Borș, lor adăugânduli-se, pe parcursul derulării proiectului, și alți invitați speciali.

Tags:

Comentează şi tu