Concursul studențesc „25 de ore la USV”

10/11/2015 16:28

Print pagePDF pageEmail page

   universitatea-stefan-cel-mare

    Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor din cadrul Universității„Ștefan cel Mare” din Suceava organizează în zilele 19-20 noiembrie 2015 a doua ediție a concursului studențesc „25 de ore la USV”.

   Ca și anul trecut, când a debutat această manifestare, echipe formate din câte trei studenți vor concura în cadrul unei competiții de natură tehnică, care să le testeze abilitățile de dezvoltare hardware și software, dar totodată creativitatea și perseverența.

   Tema concursului din acest an va consta în dezvoltarea unei aplicații interactive bazată pe senzorul Kinect al companiei Microsoft. Dificultatea suplimentară a sarcinii va fi dată de timpul limitat  (25 de ore) pe care echipele de studenți îl vor avea la dispoziție pentru finalizarea proiectelor proprii. Un juriu internațional, alcătuit din doi invitați de la Universitatea Tehnică din Viena, va evalua capacitatea studenților de a propune soluții eficiente și creative pentru o problemă tehnică importantă a momentului, și anume prelucrarea datelor video în format 3D. Echipa de organizatori, prof. univ. dr. ing. Adrian GRAUR și conf. univ. dr. ing. Radu-Daniel VATAVU, vede în această competiție răspunsul remarcabil pe care Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava îl dă eforturilor manifestate pe plan internațional pentru derularea celebrelor evenimente de tip „hackathon” prin măsurarea unei noi mărimi fizice a dezvoltării în domeniul IT, și anume creativitatea tehnică pe unitatea de timp.

   Reamintim că, în aprilie 2015, o echipă de studenți ai universității noastre a participat la competiția internațională de tehnologii ale realității virtuale și augmentate Virtual Fantasy, categoria Limited Time, competiție organizată în localitatea Laval (oraș care împreună cu aglomerarea din preajma sa numără 100 000 de locuitori), Franța, ca parte a evenimentului științific și industrial Laval Virtual 2015. Pe parcursul competiției, care s-a întins pe 30 de ore, studenții suceveni Constantin SANDU, Sergiu GRIGORIEV și Deryck Lucian TOMIUC, din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor, au reușit să demonstreze capacitățile lor tehnice, de lucru colaborativ în echipă și de rezistență la efort intelectual susținut, având ca rezultat implementarea unei aplicații interactive 3D de tip muzeu virtual, explorat, folosind echipamente de urmărire a privirii utilizatorului și tehnici de recunoaștere a semnalelor electrice la nivelul scoarței cerebrale. Soluția implementată de echipa universității a primit un premiu special din partea juriului care a apreciat noutatea conceptului propus de către studenți, precum și profesionalismul prezentării acestora, echipa clasîndu-se pe locul doiîn ierarhia tuturor celor 15 echipe participante.

   Evenimentul nu ar putea avea loc fără sprijinul societăților ASSIST Software (http://www.assist-software.net/),  Global Design (http://www.global-design.net/), OSF – Global Services (https://www.osf-global.com), care au fost și de această dată alături de universitatea noastră.

Tags:

Comentează şi tu