Elevii români învață târziu tainele antreprenoriatului

20/11/2012 11:34

Print pagePDF pageEmail page

România se numără printre cele nouă state europene în care spiritul de inițiativă și antreprenoriatul se predau târziu, nefiind prevăzute în programa din școala primară, arată un raport publicat de Comisia Europeană.

Competențele digitale nu apar nici ele ca fiind abordate în școala primară.

În schimb,  la învățământul secundar – gimnaziu și școli profesionale, România abordează cultura antreprenorială pe toate cele trei paliere.  Ca materie de sine stătătoare, în cadrul altor cursuri și transversal, în toată curricula.

Ultimele teste PISA, din 2009, care evaluează cunoștințele elevilor de 15 ani la citit, matematică și științe, plasează România pe un loc codaș . Peste 40% dintre elevii români au arătat că au probleme la aceste capitole.

Raportul Comisiei Europene mai  arată că România, alături de Irlanda și Turcia, a înregistrat, din 2001, cea mai mare scădere a numărului de tineri care obțin o diplomă de studii superioare în domenii esențiale precum matematică, știință și tehnologie.

Tags:

Comentează şi tu