O echipă de profesori din România, pe podiumul Premiilor Europene eTwinning 2016

23/02/2016 21:58

Print pagePDF pageEmail page

etwinning-2016

   Din cele peste 10.000 de proiecte colaborative derulate în acest an școlar în Europa, în cadrul Acțiunii eTwinning, 202 au intrat în cursa premiilor anuale, fiind evaluate de un juriu format din 35 de experți din țările participante la program. Dintre acestea, 11 vor fi premiate în cadrul unei ceremonii speciale, organizate de European Schoonet – Centrul european eTwinning.

   Ceremonia de decernare a premiilor eTwinning din acest an va avea loc la Bruxelles, între 17-20 aprilie și va reuni oficiali ai Comisiei Europene, personalități publice din sectorul educațional european, cadre didactice și elevi, pentru aceștia fiind organizate sesiuni practice și ateliere de dezvoltare a competențelor digitale, de utilizare a noilor instrumente și tehnologii, elearning și participare în activități colaborative, urmărind creșterea interacțiunii și comunicării la nivel european, în perspectiva îmbunătățirii educației.

   România urcă pe podium prin munca susținută, creativitatea didactică și dăruirea profesională a unei echipe de profesori de matematică de la Școala Gimnazială Nr. 195 Hamburg, din București. Doamnele profesoare Irina Vasilescu, Monica Corbus și Maria Petrescu vor primi Premiul pentru proiecte în limba engleză, oferit de British Council UK, pentru proiectul „AIMS Alternatives for Innovative Math Study”, în care au participat alături de alte 19 cadre didactice din Europa.

   Proiectul AIMS a urmărit să trezească interesul elevilor pentru matematică și să îi motiveze inclusiv pe cei cu rezultate mai puțin bune la această materie. Profesorii au valorificat teoria inteligențelor multiple pentru a adapta activitățile de învățare la specificul fiecărui copil. Elevii au lucrat în echipe transnaționale, au realizat propriile resurse pentru învățare folosind tehnologia informației și comunicării, au investigat legătura dintre matematică și viața cotidiană. Acest proiect este un răspuns la întrebarea ”de ce studiem matematica?”.

   În finala Premiilor europene eTwinning 2016, România se mândrește cu încă două proiecte plasate pe a doua poziție în ierarhie:

   Proiectul „Time Capsule 2014-2114”  – Prof. Camelia Tat, Școala Scoala Gimnazială Păulesti, Satu Mare, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 12 și 15 ani. În acest proiect au fost implicate 14 școli, gimnaziale și primare, din 10 țări, partenerii fiind peste 200 de elevi și 15 de cadre didactice. Elevii și profesorii au reflectat asupra evoluției omenirii, imaginându-și cum va arăta lumea în viitor și cum s-ar putea comunica între generații din secole diferite. Ei au creat ”capsule” ale timpului, în care au pus scrisori către „generațiile viitoare” scrise de elevi din toată Europa.

   Proiectul „Jeunes et journalistes”, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 16-19 ani – prof. Elena Manovici, Liceul Teoretic „Ioan Slavici”, Panciu, fondator al proiectului, și prof. Mihaela Mirescu de la Colegiul Economic ”P. S. AURELIAN”, Slatina.  Proiectul “Jeunes et journalistes” se adresează elevilor și profesorilor interesați de limba și de cultura franceză, urmărind să îi implice pe aceștia în activități comune pentru crearea unui ziar („Le sac @dos européen”) pentru adolescenți. În funcție de preferințe și de pasiunile comune, elevii au redactat articole în manieră jurnalistică; au descoperit cultura europeană și mediul în care trăiesc adolescenții din Europa.

   Premiile Europene eTwinning se află în 2016 la cea de-a 11-a ediție și, ca în fiecare an,  își propun să aprecieze cu distincția specifică celei mai mari competiții de proiecte educaționale colaborative din Europa, proiecte remarcabile realizate în colaborare de cei peste 360.000 de profesori din Europa și de elevii lor, înscriși pe platforma eTwinning.net.

   În România, peste 18000 de cadre didactice din peste 5000 de școli înscrise pe platformă se implică anual în parteneriate educaționale și proiecte de colaborare cu instituții de educație din Europa. Astfel, au acces la comunicare și cooperare cu alți colegi europeni, la transfer de practici inovative, la noi oportunități de valorificare a tehnologiei informației și comunicării în procesul didactic. Foarte importantă este și apartenența la comunitatea europeană a cadrelor didactice, în care profesorii români au demonstrat competență, seriozitate și creativitate, fiind  prezenți an de an pe podiumul competiției de proiecte.

Tags:

Comentează şi tu