Peste 200 de părinți au aflat cum pot crește copii fericiți, cu mentalitate de învingător

12/05/2016 14:56

Print pagePDF pageEmail page

Eveniment Educatia pozitiva si TIM_4

   Centrul de limba engleză Shakespeare School a fost gazda a peste 200 de părinți dornici să descopere ce înseamnă educația pozitivă și Teoria Inteligențelor Multiple și cum pot aplica cele două instrumente de parenting pentru a oferi copiilor lor o educație echilibrată.

   În cadrul evenimentului GRATUIT „Educația pozitivă și Teoria Inteligențelor Multiple”, care a avut loc miercuri, 11 mai, părinții au aflat de la psihologul Mirela Horumbă de ce trebuie să renunțe să aplice metodele tradiționale de a face educație, care mai degrabă creează disfuncționalități pe termen lung în ceea ce privește construirea sănătoasă a pesonalității copilului.

   Inițiativa Shakespeare School a avut ca scop oferirea unor strategii pozitive de educație parentală care să îi ajute pe părinți să își crească copiii cu mentalitate de învingător, pentru a putea ajunge adulți fericiți și de succes.

   Principalul lucru pe care părinții l-au descoperit în cadrul evenimentului a fost faptul că toți copiii sunt inteligenți. Ideea este susținută și demonstrată de psihologul Howard Gardner prin studiul său asupra competenței individuale, “Teoria Inteligențelor Multiple”. Lucrarea oferă un nou înțeles conceptului de “inteligență” datorită inteligențelor multiple existente în fiecare ființă umană.

   Gardner arată că există nu mai puțin de opt tipuri de inteligență: verbală, logico-matematică, spațială, kinestezică, muzicală, interpersonală, intrapersonală, naturalistă, toate fiind prezente la fiecare dintre noi într-o combinație distinctă, cu una sau două componente dominante.

   „Teoria lui Gardner a început să fie implementată în întreaga lume încă din 1983, iar prin evenimente ca cel organizat de Shakespeare School, ajunge să fie cunoscută și folosită în educație de tot mai mulți părinți din România. Este foarte important să recunoaștem și să potențăm toate inteligențele diferite ale copiilor, precum și toate combinațiile acestora. Diferențele majore dintre noi vin din acest amestec de inteligențe în proporții variabile, iar părinții și profesorii trebuie să le recunoască și ‚inp cont de ele în procesul de educație.” Spune Marilena Chirculete, profesor Shakespeare School.

    În cadrul evenimentului, profesorul Marilena Chirculete, a prezentat o serie de activități practice, cu aplicabilitate imediată, pornind de la Teoria Inteligențelor Multiple, așa cum sunt ele implementate în cadrul orelor de engleză Shakespeare School. De altfel, întreaga metodă de predare a centrului de limba engleză a fost concepută pornind de la Teoria lui Gardner și include ore dinamice, amuzante și interactive, care răspund perfect nevoilor copiilor și care stimulează cursanții să învețe cu drag.

   Participanții la evenimentul organizat de Shakespeare School au aflat, în final, care este misiunea lor în procesul de educare a copiilor: să recunoască lucrurile bune pe care le fac copiii lor, să îi aprecieze verbal pentru ele, să le ofere o educație echilibrată, fără etichete pozitive care atrag dezamăgire pe termen lung, să elimine total pedepsele înlocuindu-le cu consecințe echilibrate, sănătoase emoțional, să recunoască și să elimine total abuzurile verbale și emoționale din viața copiilor și să aplice practic educația pozitiva în viața de zi cu zi.

   Evenimentul „Educația pozitivă și Teoria Inteligențelor Multiple” a fost susținut de: Radio Itsy Bitsy, Romania Pozitivă, SuntPărinte.ro, Gazeta de Știri.ro, ȘtiriONG.ro, B365.ro, Meseriadeparinte.ro, Edu-News.ro, Mămicaurbană.ro, Blidaru.net, nONGuvernamental.ro, DreamCatchers, SfatulPărinților.ro, FDSC, cristianchinabirta.ro, Claudiuciobanu.eu, Nicoro Toys.

Tags:

Comentează şi tu