Peste 70% dintre tineri recurg la educația online, în completarea celei clasice. Explorăm motivele la Educație în Ctrl

01/04/2016 11:16

Print pagePDF pageEmail page

vorbitorii conferintei

   În prezent, 74.5% dintre tineri declară că utilizează metode alternative de educație online, din dorința de a le completa pe cele clasice. Pentru a analiza rolul vlogging-ului și e-learningului ca metode alternative de educație, Estudent și Ctrl-D în parteneriat cu Vlog-ul de Marți organizează în 8 aprilie, la Timișoara, conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație.

   În pregătirea conferinței, echipa Educație în Ctrl a realizat un sondaj de opinie, cu scopul de a afla cât mai multe despre felul în care tinerii percep noile tendințe în educație. Vă prezentăm, în continuare, o selecție a celor mai importante concluzii finale din cadrul acestuia.

   De ce caută tinerii metodele alternative de educație?

   Cheia tendinței spre educația cu instrumente online stă atât în accesibilitate cât și, mai ales, în nevoia tinerilor de a suplini cunoștințele și deprinderile pe care nu și le-au putut însuși din sursele clasice de învățare (fapt menționat de 74.5% dintre respondenți).

   Întrebați ”Despre ce subiecte v-ar fi plăcut să înveți în școală, dar nu vi s-au predat?“, majoritatea tinerilor intervievați au menționat lacune ținând de educația practică pentru viață realizată în mod obișnuit nu doar în școală, ci și în familie: dezvoltarea personală (capacitatea de socializare, codul bunelor maniere, îndrumarea spre o carieră, managementul timpului etc.) și educația sexuală. Tinerii au mai menționat și educația financiară, dar și tematici teoretice precum designul și programarea.

   Ascensiunea formelor alternative de educație: e-learningul și vlogging-ul

   Peste 70% dintre tinerii intervievați declară că e-learningul îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. Majoritatea respondenților (82.6%) spun că au urmat cel puțin un curs online, cele mai populare tematici fiind programarea, limbile străine pe care nu le-au studiat în școală, designul și marketingul. Tinerii spun că e-learningul îi ajută să descopere subiecte și abordări noi (77.7%), li se pare ușor de accesat și de urmărit (65.7%), e un mod de a-și personaliza experiența de învățare (47.79%), îi motivează să se autoperfecționeze (47.7%) și completează cu succes noțiunile însușite prin învățământul tradițional (45.7%).

   Platformele clasice de cursuri online nu sunt singurele instrumente de e-learning pentru tineri, ei menționând că mai folosesc și YouTube, vlogurile, Wikipedia și forumurile. Dintre ei, 87.5% folosesc YouTube ca instrument de învățare, iar 70.4% urmăresc cel puțin un vlogger român și 53.2% – vloggeri străini. În privința vloggingului, mulți tineri sunt nu numai consumatori de media, ci și creatori: jumătate dintre ei spun că s-au gândit la a-și deschide un vlog propriu.

  La studiu au luat parte aproximativ 400 de persoane, în majoritate din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani.

   Poate vlogging-ul să devină un instrument relevant pentru educație?

   În căutarea unui răspuns la această întrebare, conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație își propune o radiografiere a vlogging-ului din România împreună cu creatori de conținut video online, lideri de opinie și reprezentanți ai mediului academic.

   Speakerii invitați să dezbată împreună cu participanții această temă sunt: Codin Sebastian Pop și Ramona Cordoș (Creative Monkeyz), Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marți), Alex Coteț (Gaftoni) (Sector 7), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Coralia Sulea (Conferențiar Universitatea de Vest Timișoara – Departamentul Psihologie), Ștefan Szakal (antreprenor și fondator Estudent), Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice), Ionuț Bodonea (10Lucruri), Andrei Mihai Crăciun (Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Media.EDU), Andrei Ungureanu (Coca-Cola) și Irina Anghel-Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association). Conferința va fi moderată de Claudiu Teohari – TEO, comediant și gazda show-ului online Nimic Nou realizat de Sector 7.

   Programul conferinței include trei paneluri de discuție în cadrul cărora se vor aborda următoarele subiecte: vlogging-ul în România ca formă de divertisment, e-learning și resurse online pentru educația alternativă și componenta educațională în vlogging. În încheierea evenimentului, va avea loc o dezbatere pe tema “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educație?”

   Conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație va avea loc vineri, 8 aprilie 2016, în sala Europa a Centrului Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT). Mai multe detalii despre eveniment, speakeri și înscriere puteți afla de pe site-ul conferinței: www.educațieinctrl.ro

Tags:

Comentează şi tu