Raport îngrijorător despre calitatea învățământului din România

23/01/2013 23:01

Print pagePDF pageEmail page

raport_sar

Învățământul preuniversitar din România este centralizat și ineficace, iar asigurarea calității în școlile din România se face de mântuială. În plus, nevoile elevilor nu sunt satisfăcute decât într-o mică măsură. Asta arată un ultim studiu despre calitatea educației preuniversitare, realizat de Societatea Academică Română.

Același studiu susține că indicatorii folosiți de Agenția Română de Asigurare a Calității în Preuniversitar nu sunt relevanți, iar profesorii pierd mult timp cu prea multe hârtii de completat.

Raportul, realizat în șase școli din toată țara, arată că reprezentanții școlilor consideră inutile datele de evaluare colectate de ARACIP. În plus, procedurile și standardele stabilite de ARACIP nu au reușit să întărească calitatea educației oferite de școală elevilor.

Studiul arată că, în evaluarea calității, sunt luate în considerare numai date de la profesori, de multe ori subiective, și nu se ține cont deloc de elevi și de părinți.

Tags:

Comentează şi tu