România – printre cele mai active țări în arta argumentării

02/07/2015 16:28

Print pagePDF pageEmail page

ARDOR_BuildingARguments (16)

    Un raport al Societății Academice Române sublinia lipsa de legătură dintre ceea ce se predă în clasă și viața de zi cu zi a elevilor. În plus, potrivit unui studiu realizat de Fundația Soros România, tinerii români care apar ca fiind intoleranți și homofobi sunt expuși mai mult informațiilor negative, fiind incapabili să aplice un model propriu de gândire. Conform studiului, motivul pentru care peste o treime dintre elevi resping minoritățile este și lipsa abilităților de gândire critică, pe care școala nu le dezvoltă.

    Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică – ARDOR și membri ei – cele 7 asociații regionale, în parteneriat cu Fundația Noi Orizonturi și Asociația de Tineret „Ecou” au lansat miercuri, 1 iulie, proiectul „Building Arguments – Consolidarea asociațiilor de dezbateri din România”. Cu acest prilej, echipa de elevi ce va reprezenta România la Campionatul Mondial de Dezbateri de la Singapore, a susținut o dezbatere demonstrativă.

    Conform datelor organizației internaționale IDEA – International Debate Education Association, România este printre cele mai active țări din Europa prin programele de dezbateri educaționale derulate de ARDOR – organizația care a adus debate-ul în România în anul 1994. De altfel, prin cei peste 500 de elevi care anual dezbat în cadrul Concursului Național „Tinerii Dezbat” inițiat de Ministerul Educației în parteneriat cu ARDOR, România a devenit în 2014 țara cu cea mai amplă mișcare de dezbateri din Sud-Estul Europei și își menține de atunci poziția de lider de programe de educație non-formală cu peste 1700 de tineri beneficiari în fiecare an.

    În cadrul evenimentului de lansare a proiectului ce are ca scop consolidarea mișcării de debate din România, Emanuel Beteringhe – președinte ARDOR a reamintit performanțele obținute de români în campionate mondiale de dezbateri și impactul așteptat al proiectului: „Misiunea noastră în următorii ani este să aducem educația deliberativă în cât mai multe straturi ale sistemului de învățâmânt atât ca metodă de predare cât și ca materie de studiu, continuând astfel pregătirea elevilor ca cetățeni activi pentru democrație participativă, toleranți față de drepturile minorităților.”

   Până în martie 2016, partenerii proiectului „Building Arguments – Consolidarea asociațiilor de dezbateri din România” urmăresc extinderea rețelei cu încă două ONG-uri, promovarea opționalului de dezbateri prin acreditarea la Casa Corpului Didactic a unui curs de formare a profesorilor și dezvoltarea unei echipe de 9 formatori naționali, creșterea autonomiei și a capacității de sustenabilitate a cluburilor de debate prin competențe specifice, precum și formularea unei strategii comune de dezvoltare a rețelei pentru următorii 5 ani, refacerea identității vizuale și verbale a ARDOR și realizarea unui studiu de impact.

   Evenimentul găzduit la Acuarela a continuat cu dezbaterea demonstrativă susținută de 4 elevi parte a Echipei Naționale de Dezbatere a Romaniei, pe tema: „Ar trebui ca actualul sistem de admitere în liceu să fie înlocuit cu un sistem de admitere bazat pe proximitate geografică.” „Pentru participarea lor la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi din Singapore, am atras finanțări din mediul de business și sprijinul comunității prin formarea unor echipaje de înotători-fundraiseri pe care încă îi puteți susține donând pe platforma Swimathon.”, a menționat Emanuel Beteringhe.

Tags:

Comentează şi tu