Sute de studenți de la ASE București au fost consiliați în carieră prin programul PREUS

21/10/2015 15:24

Print pagePDF pageEmail page

   „PREUS – Fii la înălțime”, programul dedicat studenților Academiei de Studii Economice (ASE) din București, s-a încheiat după 18 luni de derulare, perioadă în care 275 de studenți au fost orientați și consiliați în carieră, iar 167 au făcut stagii de practică în domeniul resurselor umane. Datorită impactului său în activitatea studenților de la ASE, „PREUS – Fii la înălțime” a fost nominalizat la Romanian Outsourcing Awards, obținând locul al doilea la categoria Best Academic Program of the Year.

Poster Preus

   335 de studenți au participat la cele 16 workshop-uri tematice gratuite organizate în cadrul proiectului, beneficiind de experiența de business și sfaturile practice ale 24 de oameni de afaceri, specialiști în resurse umane sau marketing din companii de top din țară, precum Ernst & Young, Talent Center, Coca Cola HBC, Carrefour România, KPMG România, BRD Groupe Societe Générale, Genpact, Human Synergistics România, HART Consulting, BestJobs, Romanian Software, The People Republic, Caroli Foods Group.

   Workshop-urile au avut teme variate, concentrându-se pe detaliile practice: „Cariera ta de succes”, „e-HR”, „Art of Personal Branding”, „Investițiile în educație. Cât de mult mai contează diplomele?”, „Performance Management”, „Engagement-ul, o provocare continuă pentru HR”, „Brand-ul de angajator”, „Bun simț organizațional”, „Dialogul deschis – Case Study Caroli Foods Group”. Participarea la workshopuri a fost gratuită și deschisă tuturor studenților ASE din București.

   Mai mult, 29 de studenți au fost sprijiniți în angajare, un număr aproape dublu față de cel propus inițial în proiect, de 15. Iar 53 de organizații s-au oferit să devină partenere și să primească studenți în stagii de practică, față de cele 10 propuse la început.

   „Dacă rolul HR-ului într-o organizație este acela de a atrage talentele, de a stimula performanța, de a schimba mentalitatea oamenilor, de a înțelege business-ul, viziunea și misiunea echipei, rolul proiectului PREUS este acela de a-i ajuta pe studenți să traducă și să adapteze teoriile la viața reală din organizație. Rezultatele au fost mult peste așteptările noastre, iar PREUS poate fi considerat un model de bune practici în tranziția de la școală la viața activă, în special pentru studenții care vor o carieră în managementul resurselor umane”, declară conf. univ. dr. Cristian Marinaș, coordonatorul programului.

   Concluziile vor fi făcute publice la conferința de finalizare a proiectului „Practică în domeniul resurselor umane pentru studenți – PREUS” (ID proiect POSDRU/161/2.1/G/137915), care va avea loc joi, 22 octombrie, ora 16.00, în Aula Magna ASE București. La eveniment vor lua parte partenerii proiectului, reprezentanți ai ASE, ai mediului de afaceri românesc și ai studenților.

   Proiectul a fost derulat în intervalul mai 2014 – octombrie 2015, iar obiectivul general l-a constituit facilitarea tranziției de la școală la viață activă pentru 275 de studenți, prin furnizarea unui pachet integrat de orientare și consiliere profesională, cu stagii de practică la potențiali angajatori de top în domeniul resurselor umane.

   „PREUS – Fii la înălțime a fost implementat de ASE București, în parteneriat cu Focus Plus – companie de consultanță organizațională, de afaceri și de programe de formare – și cu United, agenție de marketing full-service, fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007–2013, Axa prioritară nr. 2 corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii, domeniul major de intervenție 2.1 „Tranziția de la școală la viața activă”.

Tags:

Comentează şi tu