Testele PISA: Elevii români, performanțe mai bune dar rămân sub media țărilor evaluate

07/12/2016 12:25

Print pagePDF pageEmail page

   Ministerul Educatiei a anunțat publicarea rezultatelor testelor PISA care cuprind și evaluarea performanțelor elevilor din sistemul educațional românesc.

   Programul OECD-PISA evaluează în ce măsură elevii aflați aproape de finalul educației obligatorii dețin unele dintre competențele-cheie, cunoștințele și deprinderile de bază esențiale atât pentru continuarea studiilor, cât și pentru participarea deplină la viața socială sau pentru integrarea pe piața muncii.

   Evaluarea este facuta pe diferite domenii:

   Astfel, la Științe, România a înregistrat un scor mediu de 435 puncte, ocupând poziția 48 din 70 țări,  performanță îmbunătățită semnificativ între 2006 și 2015. Scorul mediu la științe al țărilor OECD este de 493 puncte. Pe primele locuri se poziționează Singapore (556 puncte), Japonia (538 puncte), Estonia (534 puncte), Taipei-China (532 puncte), Finlanda (531 puncte) și Canada (528 puncte). Din această perspectivă, rezultatele României pot fi comparate cu cele obținute de state/economii precum Emiratele Arabe Unite, Uruguay, Cipru, Moldova, Albania și Turcia.

   La Citire/Lectură, România a înregistrat scorul mediu de 434 puncte (în creștere față de 2009 – 424 puncte), având performanțe similare cu Uruguay, Bulgaria sau Trinidad-Tobago și superioare față de Mexic și Thailanda.

   La Matematică, România a înregistrat scorul mediu de 444 puncte, având performanțe similare unor țări precum Grecia, Bulgaria, Cipru sau Argentina și peste Turcia, comparativ cu administrarea din 2012

 Pentru perioada 2006-2012 se remarcă o tendință de ușoară scădere a procentului elevilor cu performanțe sub nivelul 2: 2006 – 46,9%, 2009 – 44,4% și 2012 – 37,3%. Pentru aceeași perioadă procentele elevilor cu performanțe de vârf, adică la nivelul 5 sau peste acest nivel au fluctuat astfel: 2006 – 0,5%, 2009 – 0,4%, 2012 – 0,9% și 2015 – 0,7%.

Tags:

Comentează şi tu