Marketingul, relațiile publice și resursele umane sunt domeniile în care studenții români visează să aiba o carieră. Asta arată studiul „Cei mai iubiți angajatori din România” realizat de Mercury Research.
Datele arată că pe primele două locuri în topul preferințelor studenților se află marketingul și relațiile publice, cu câte 27%, urmate de resursele umane (22%) și vânzările (20%).
În schimb, tinerii români nu sunt atrași de domeniile tehnice. Astfel, pe ultimele locuri se află domenii precum producție/industrial (3%), mentenanță tehnică/service (3%) și suport operațional (2%).
Studiul indică faptul că aspirațiile studenților sunt total diferite de realitățile de pe piața locală a muncii. Astfel, locurile de muncă din producție/industrial se află pe prima poziție în topul joburilor actuale (22%). În schimb, doar 6% dintre angajați își desfășoară activitatea în marketing și relatii publice, iar 5% își desfășoară activitatea în domeniul resurselor umane.
Studiul Mercury Research a fost realizat pe un eșantion de 4162 de respondenți din mediul urban și a fost elaborat împreună cu 18 manageri din domeniul HR.