Într-un nou studiu al impactului parteneriatelor școlare din diferite țări s-a constatat că elevii și-au îmbunătățit considerabil competențele, inclusiv cele culturale, sociale, informatice și lingvistice.
De asemenea, s-a constatat că programul aduce beneficii atât profesorilor, cât și școlilor în cadrul comunității locale. Profesorii au declarat că parteneriatul cu o școală din străinătate le-a îmbogățit cunoștințele cu privire la alte sisteme de educație și le-a consolidat competențele sociale.
Două școli din trei au declarat că parteneriatul le-a îmbunătățit imaginea, iar 80% dintre ele au declarat că le-a consolidat dimensiunea europeană.
Studiul a analizat 50 de școli din 15 țări europene (Belgia, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Țările de Jos, Polonia, România, Slovacia, Spania, Turcia și Regatul Unit) care au beneficiat de granturi Comenius pentru a crea parteneriate în perioada dintre toamna anului 2009 și 2011.